• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Наші традиції

НАЦІОНАЛЬНО – ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ МУЗЕЙНОЇ ПЕДАГОГІКИ

Музейна педагогіка – порівняно молода галузь педагогічної науки, предметом дослідження якої є культурно-освітня діяльність в умовах музею. У терміні музейна педагогіказакладено розуміння того, що музей здатний у числі інших сучасних чинників цілеспрямовано забезпечувати процеси виховання і навчання.
/Files/images/4.jpg
Педагогічний колектив освітнього закладу поглиблено працює над вихованням у дітей дошкільного віку національно - патріотичних почуттів засобами музейної педагогіки, широко використовуючи, як потужний стимул в роботі, власний етнографічний музей народного побуту.

/Files/images/твоа.jpg

Він включає в себе інтер’єр української селянської хати, велику кількість речей домашнього вжитку, народного одягу, різноманітних вишивок. Подорож до музею – це завжди яскрава подія у житті дитини.

/Files/images/545.jpg

З особливим інтересом діти старшого дошкільного віку відвідують заняття гуртка «Юні екскурсоводи». Дошкільнята вперше в житті пізнають таємниці мистецтва розповіді.

/Files/images/зображення_2022-01-20_141159.png

Вчаться володіти силою голосу, чіткою дикцією, мімікою та жестами, користуватися указкою; підтримувати зацікавленість у відвідувачів музею; вмінню надавати розповідям про музейні експонати емоційного забарвлення, використовуючи народний фольклор і художнє слово.
На базі музею народного побуту розгорнута змістовна гурткова робота, яка забезпечила впровадження варіативної частини освітньої програми.
Багато років поспіль у дошкільному закладі працюють гуртки «Народні промисли».

/Files/images/Рисунок2.png

«Декоративна свічка з вощини»,
«Натуральна щітка з трави»,
«В’язання дерев’яним гачком», «Валяння вовни», «Гончарство», «Чарівна лоза».
/Files/images/Рисунок4.png
Керівниками гуртків є працівники закладу, а також народні умільці, жителі селища, Шершньов В.Г. і Шома В.В.
Гуртки «Народні промисли» розширюють уявлення дошкільнят про народні ремесла своїх пращурів.
Зокрема, виготовлення декоративних свічок з натуральної вощини дає можливість розвивати у дитини інтерес до української національної обрядовості. Діти здобувають знання про бджільництво, корисні властивості меду та застосування вощини в побуті.
Така робота розвиває дрібну моторику рук та образне мислення у дітей.
На заняттях гуртка «Українська натуральна щітка» діти знайомляться з різновидами трав для в’язання щіток та процесом їх виготовлення, практичним призначенням таких щіток у побуті: для підбілювання дерев, бордюрів, української хати тощо.
Велике зацікавлення викликає у дітей гурток «В’язання дерев’яним гачком». Під час створення своєрідних, оригінальних виробів зі смужок тканини та ниток, малята відчувають себе справжніми народними умільцями-майстрами, якими були їхні прабабусі. Така робота сприяє розвитку мислення, уяви, творчості та художнього смаку.
Особливий інтерес викликає у дітей заняття гуртка «Валяння вовни». Використовуючи техніку мокрого валяння дітей навчаємо виготовляти декоративні квіти з натуральної вовни.
Педагог закріплює та узагальнює поняття про українські рослинні символи, квіти-обереги, які мають сакральне значення для кожної родини і для країни в цілому. Діти розуміють, що магічний квітковий оберіг є справжнім українським вінком-символом благополуччя, щастя і захисту усієї України.
Широко впроваджуючи інноваційні технології на заняттях гуртка «Чарівна лоза», майстри і педагоги спонукають дітей до створення маленьких шедеврів власними руками.

/Files/images/Рисунок7.jpg

Діти із задоволенням пізнають секрети одного з найдавніших народних ремесел – лозоплетіння.
Виплетені власноруч з народним майстром корзинки, декоративні квіти, вази, клумби, вітряк та інші речі з лози прикрашають приміщення та територію дошкільного закладу.
В музеї дошкільного закладу розміщена гончарня, на базі якої працює гурток «Гончарство». В її облаштуванні активну участь взяли педагоги і батьки. Для роботи використовується спеціальна глина «гончарка». Діти користуються спецодягом.
На занятті гуртка дошкільнята опановують техніку роботи на гончарному крузі, засвоюють основні прийоми виготовлення старовинного глиняного посуду, вчаться вправно користуватися глиною. Така робота сприяє підготовці дитини до реального життя та формує життєво необхідні компетентності. Робота з глиною допомагає здійснювати корекцію рухових умінь у дітей з особливими освітніми потребами.
В 2014 році авторська програма «Гончарство в дошкільному навчальному закладі», розроблена директором Клавдіївського ЗДО «Ромашка» Скорич В.М. та вихователем - методистом ЗДО «Ромашка» Степанець Л.Я. успішно пройшла апробацію та була схвалена обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних працівників (м. Біла Церква)
/Files/images/100000.jpg







В 2018 році результатом змістовної гурткової роботи семінару на базі обласного опорного закладу освіти Клавдіївського ЗДО «Ромашка» (2016 – 2018 р.) стало написання навчально – методичного посібника «Національно – патріотичне виховання дітей старшого дошкільного віку засобами музейної педагогіки» (автори Скорич В.М., Дубровіна І.В., Степанець Л.Я.)

/Files/images/Рисунок10.jpg

Музейна педагогіка є справжньою знахідкою для педагога. Маючи неабиякий досвід роботи з даної теми, радимо створювати міні-музеї та національні осередки в кожному освітньому закладі, на базі яких є можливість розгорнути послідовну системну гурткову роботу.
Кiлькiсть переглядiв: 505

Коментарi