Стаття 36 проекту Закону присвячена академічній доброчесності.
Академічна
доброчесність — це
сукупність етичних
принципів
та визначених
законом правил,
якими мають керуватися учасники
освітнього процесу під час навчання,
викладання та провадження
наукової (творчої) діяльності з метою
забезпечення довіри до
результатів навчання та/або наукових
(творчих) досягнень.
Дотримання академічної доброчесності педагогічними,
науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:
Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти
передбачає:
Порушенням академічної доброчесності вважається:
За порушення академічної доброчесності педагогічні,
науково-педагогічні та наукові працівники закладів освіти можуть
бути притягнені до такої академічної відповідальності:
За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть
бути притягнені до такої академічної відповідальності:
За порушення принципів академічної доброчесності визначених
у статті 36 пропонується запровадити академічну відповідальність.
На думку Головного науково-експертного управління Верховної
Ради України, запропоноване у частині 5, 6, 7 статті 36 проекту
поняття академічної відповідальності є некоректним. Адже,
Основний Закон держави чітко визначив види юридичної
відповідальності, до яких належать - цивільно-правова,
кримінальна, адміністративна та дисциплінарна відповідальності,
згідно з пунктом 22 частини 1 статті 92 Конституції України.
Крім того, за змістом положень статті 36 проекту,
академічна відповідальність по суті є адміністративною
відповідальністю, яка за наявністю достатніх підстав,
повинна накладатись відповідним органом виконавчої влади
у сфері освіти і науки. Приміром, згідно з Постановою Кабінету
Міністрів України № 567 від 24 липня 2013 року «Про
порядок присудження наукових ступенів», центральний орган
виконавчої влади у сфері освіти і науки, може позбавляти осіб,
яким присуджено наукові ступені, цих ступенів на підставі
рішень спеціалізованих вчених рад, де проводився захист дисертацій.
Експерти Головного науково-експертного управління
Верховної Ради України вважають, що безпосередні підстави,
види підстав, порядок притягнення до відповідальності
та накладання стягнень за певні правопорушення у галузі освіти
не є предметом правого регулювання означеного Закону.
Крім того, експерти звертають увагу на термінологічну
неузгодженість положень статті 36 проекту з чинним
законодавством. Зокрема, запропоноване пунктом 5
частини 4 статті 36 визначення «хабарництво» відсутнє
у чинному законодавстві та замінено на поняття «отримання
неправомірної вигоди», закріпленого в статті 364
Кримінального кодексу України. Так само, запропоноване
у пункті 1 частини 4 статті 36 поняття академічного плагіату,
потребує узгодженості з визначенням терміну плагіат,
закріпленого у пункті в) частини 1 статті 50 Закону України
«Про авторське право і суміжні права».
Квітень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |